pantherwoman.blogg.se

Välkommen till min blogg som i huvudsak handlar om mig, min vardag och mitt liv som fitnesstjej, sambo, lärarstuderande och världens största djurvän.

Träning och gårdagens bröstpass

Kategori: Träning och hälsa

Min inställning till träningen är att alltid köra så tungt som möjligt efter dagsformen, ett lyckat pass är när man kört så hårt att man är lite smått illamående efteråt, när känslan är att man gav allt man kunde den dagen.
Kör du pass efter pass utan att ha en tillstymelse till träningsvärk kanske du ska ta dig en funderare.
 
Jag minns första gången jag skaffade mitt gymkort, den 4 Juni 2008, min inställning från första stund jag satte min fot på gymmet; jag ville bli av med fettmassa, vilket var en hel del måste jag erkänna, efter ett par år av degande i soffan med lite för mycket gott, samt bygga upp mer muskelmassa.
Det som många inte ser är att det är vad som regerar överlag idag, smala armar och ben men med rikliga muffins hängande över byxkanten, been there done that, medan idealkroppen för många är modellkroppen, lång, spinkig och ihopsjunken, ser ni kontraserna? Varför inte sträva efter något betydligt mer hälsosamt?
Trivs man i sin kropp på riktigt utan att den är en häslofara, så visst, bra för dig, men i ärlighetens namn, hur många trivs med en kropp i obalans? Jag gjorde det inte.
Idealkroppen för mig är en rakryggad, fast, stark sådan där man ser en tydlig fysisk styrka med en balanserad fett procent, vilket borde vara förebilden för de flesta, man mår inte bara fysiskt bättre utan även mentalt, ditt självförtroende och din självkänsla ökar betydligt, för att inte tala om alla andra positiva egenskaper det för med sig, som att tankeverksamheten snurrar bättre, dina prestationer förbättras, du blir piggare, friskare osv osv, fördelarna är många.
Jag kommer skriva mer om detta, då detta ämne ligger mig nära hjärtat, men det blir ett senare upplägg.
 
 
Nu över till bröstpasset som jag och min älskling körde igår.
Jag försöker komma åt varje muskelgrupp i alla vinklar, åt alla håll och kanter för att få en så jämn och snygg volym som möjligt.
 
lägger upp lite bilder på några övningar vi gjorde: (Minerna bjuder jag på =) )
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: