pantherwoman.blogg.se

Välkommen till min blogg som i huvudsak handlar om mig, min vardag och mitt liv som fitnesstjej, sambo, lärarstuderande och världens största djurvän.

Mina ögonstenar

Kategori: Djur och natur

Man skall värna om allt levande, stort som litet, allt har sin mening och sin betydelse i naturens stora kretslopp.
Min erfarenhet säger mig att de som värnar om de minsta liven ofta är de med störst hjärta med mycket empati och förtröstan, men också de som är mest utsatta för sårbarhet, en fin egenskap i grund och botten men lämnar ofta många spår av ärr.
 
Det som ligger mig allra närmast om hjärtat är dessa fantastiska varelser, sk. djur, fast jag anser att djuren i många sammanhang är mer mänskliga än människor, även om de saknar talets gåva eller förbannelse om man så vill.
 
Jag är uppväxt med djur av alla dess slag, reptiler, spindeldjur, fåglar, gnagare, hundar, katter osv, listan kan göras lång och fattigare vore livet utan dem, anser jag iaf.
 
Dessa två tillhör den lilla skara av det bästa jag har i livet, grunden till den familj jag och min älskade ämnar att skaffa i framtiden när cirkeln blir komplett, en hund eller två ingår också.
Vad jag vill säga är att värna om det som egentligen är viktigt, glöm materiella ting.
En vis person som jag inte minns namnet på, sa en gång:
 
"Världen tillhör inte oss vuxna, vi har endast lånat den av våra barn"
 
Vilken värld vill du att dina barn ska växa upp i?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: