pantherwoman.blogg.se

Välkommen till min blogg som i huvudsak handlar om mig, min vardag och mitt liv som fitnesstjej, sambo, lärarstuderande och världens största djurvän.

Jungfruinlägget

Kategori: Allmänt

Historien bakom mitt alias.

Som kan tyckas mystiskt eller kanske bara märkligt för endel har en mycket personlig och sentimental tanke bakom.
I korta drag så representerar det första gången jag och min sambo möttes, första natten under vårat timlånga samtal som varade inpå morgontimmarna utan sömn, uppdagas att vårt gemensamma favorit djur är just den svarta pantern, mystisk, svart, intelligent, stark både i fysisk styrka och mentalitet vilket också är hans beskrivning på mig, hans "pantherwoman".

Utan att vara egenkär på något sätt så stämmer den beskrivningen rätt bra, det tog mig många år att inse, vilket också är vad just denna blogg bl.a. representerar, att förhoppningsvis kunna stärka andra människor och deras självkänsla.
Att allt runt omkring dig börjar med hur du mår innerst inne, att materiella ting och pengar spelar mindre roll, osv.
Träningen och allt vad det innebär var min början, här kommer jag lägga upp min historia, min nutid och min framtid.

Välkommen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: